8 april 2011, crossfit-utmaningen

Körde min crossfitutmaning, med andra vikter och övningar! Egentligen borde det väl inte ens vara utmaningen då?

Istället för att träna med 75 kilo i marklyft så körde jag 60 kilo. Istället för boxjumps så körde jag vanliga squats! Körde först boxjumps men det jag körde det på (pall uppbyggt med vikter) ramlade bara ihop och då fanns inte tiden att fortsätta bygga ihop skiten. Därav tappade jag tid på ca 1 - 1 1/2 minut! Men det är straffet för jag inte förstår bättre! Nästa gång tar jag en vanlig bänk istället! Och nästa gång kör jag 75 kilo i marklyften.

Så idag blev det 10 varv, 9 marklyft och 12 armhävningar. Tiden gick ut precis mellan armhävningarna och squatsen. Så nästan 11 varv, vilket jag är hyfsat nöjd med! Får försöka att slå den tiden nästa gång!

I morgon ser crossfit passet ut som följande!
10 chins
15 burpees
20 kettlebells swings
25 riktiga crossfit situps

4 set, så fort som det bara går. Tame fan nu ska det gå undan säger jag bara!

Slänger in en skön låt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0